2009. február 26., csütörtök

Könyveses bejegyzéses

Egyik nap gondoltam egyet, és elkezdtem felírni pár könyvcímet a Cigányfüzetembe. Ez a lista azokat a könyveket tartalmazza, amiket mindenképp el akarok olvasni a közeljövőben. Lista természetesen folyamatosan bővül. Eddig így áll:

G.G. Márquez: Szerelem a kolera idején
P. Coelho: A zahír
-A portobellói boszorkány
-A zarándoklat
-Tizenegy perc
Anne Frank naplója
Otcenásek : Rómeó, Júlia és a sötétség

Tolsztoj: Anna Karenina
C. Brontë: Jane Eyre
Shakespeare: Antonius és Kleopátra
R. Dahl összes meghökkentő meséje
Capote: Álom Luxuskivitelben
B. Schlink: A felolvasó

Szépen kérlek titeket, ha valamelyikről tudtok személyes élményeitek alapján pár sort írni, akkor írjatok róluk.
Jobb oldalon egy új menüpontban, a "The Book I'm Reading At The Moment"-ben találjátok azokat a könyveket amiket éppen aktuálisan olvasok :)

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Zahír jó, olvasdgyorsan.^^ sztem énis ujrakezdem majd, mert félbehagytam, csak tudnám miért... pedig nagyon tetszik. :)

evcsi írta...

nekem a portobellói boszorkány nem tetszett. :$
a többi ellen nincs kifogásom. :D sőt. :)

Névtelen írta...

Bronte is jó,de Jane Austen Büszkeség és Balítélete nálam mindent visz...gondold meg...

Mollie írta...

Antonius és Kleopátra nem olyan jó... Nekem nemm igazán tetszett, bár a Titus Andronicusnál mindenképpen jobb.

Bogi írta...

A Zarándoklat nem tetszett. A többi Coelho az mehet.
Jane Eyre is.
És igen, olvass Büszkeség és balítéletet. Tegnap azt mondtad, hogy te az Alkonyatban találtad meg azt, amiben a legszebben ábrázolták a szerelmet - nálam ez a könyv az, az első kis szikrától kezdve a megerősödésig... nekem március óta ez a legtökéletesebb, amit nem lehet letaszítani a trónról. Max egy szintbe kerülni vele, de ahhoz is évek kellenek.
(Filmileg meg a BBC-s változat. Kötelezően.)

Szirona írta...

"te az Alkonyatban találtad meg azt, amiben a legszebben ábrázolták a szerelmet" - azt hiszem én is valahogy így érzem.

Samu írta...

Megértem, hogy miért. Alig várom, hogy jövő héten nekiálljak a könyvnek is. Ha fele annyira csodaszép, mint a film (amit kétlek), már akkor megérte :)

Zsopi írta...

Akkor most, hogy jut rá egy kis időm, írok két olyanról, amiről eddig nem esett szó.
Szerelem a kolera idején - Remekmű. Nagyon szeretem, hangulatában hozza a Márquez-től megszokott varázslatos mesebeliséget. A történet maga is szép, mindenképp megéri elolvasni, aztán újraolvasni, félretenni, és kicsit később megint elolvasni. (Nálam a negyedik újraolvasás ideje jön el...)

Anne Frank naplója - Megvan, elolvastam, érdekes volt, olykor izgalmas is volt. A világháború olyan szeletét mutatta be, amiről nagyon ritkán esik szó. De olvasmányosságban közelébe sem kerül Marquez-nek. :)

Anna Karenina - Ha jól emlékszem, ebben van az a rész, amikor Levin hazamegy, beáll a parasztok közé kaszálni és világmegváltó gondolatai támadnak. Na az a része kimondottan vontatott volt, de az maradt meg bennem leginkább. Az is igaz, hogy kötelező jelleggel olvastam el, és szívem lelkem nem vágyott rá épp akkor. Emlékszem még egyéb részekre is belőle, meg arra is, hogy azzal együtt, hogy megértem a szerelmet, Anna Karenina valahogy nem tudta belopni magát a szívembe.

A Büszkeség és balítélet pedig kötelező. :)

Samu írta...

Drága Zsopi, te legfőbb könyvkritikus!!!
Amit te ajánlasz, azt mindenképpen elolvasom rögvest!!!

Nekem amúgy nagyon tetszett az Alkonyat is, és az Antonius és Kleopátra is:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails