2009. május 11., hétfő

Halálbüntetés.

Az éhségsztrájk a legdrasztikusabb sztrájk, amihez csak végső esetben szoktak nyúlni.
A halálbüntetés a legdrasztikusabb büntetés, amihez sajnos nem csak a legvégső esetben nyúlnak.
Ahogy a wikipedia mondja:

"A halálbüntetés a legsúlyosabb büntetési forma, a bűnösnek talált személy életének kioltása, az élettől való megfosztása jogi eljárás keretében. A halálbüntetés jogossága vagy jogtalansága napjaink legvitatottabb jogi, etikai, teológiai és társadalmi kérdéseinek egyike.

A halálos ítélet végrehajtása a kivégzés. A kivégzés alatt olyan, nem jogszerűen végrehajtott emberölést is értenek, amit tervszerűen hajtanak végre, és az ölés előtt védekezésre képtelen állapotba hozza az áldozatot."


És akkor a számok :

"Jelenleg a világ országai közül 90 egyáltalán nem alkalmaz halálbüntetést, 11 csak rendkívüli körülmények fennállása esetén, és 32 államban a büntetőjog része ugyan, de már legalább 10 éve nem alkalmazták. 64 állam továbbra is alkalmazza."

Itt egy kis térkép (szintén WIKIPEDIA) :


██ Nincs halálbüntetés
██ Törvény szerint lehetséges, de legalább 10 éve nem alkalmazzák
██ Nincs, kivéve háborús bűncselekményekért
██ A halálbüntetést felnőttkorúak esetén alkalmazzák
██ Törvényesen elfogadott büntetési mód felnőttek és fiatalkorúak esetében is
Hát gyerekek, ez ellen tüntetek én.

6 megjegyzés:

Sophie írta...

Valóban elég iszonyat dolog,hogy ien létezik,de én mégsem mondanám,hogy szögegyenest ellene vagyok.Ugyanis ha jól tudom,a fejlettebb országokban rendkívül alacsony a tévedési arány,csak azokon hajtják végre,akik igazából száz halált érdemelnének,mert az ő áldozataik(nagyrészt sorozatgyilkosokról van szó)nem ien kis nyugodalmas viszlátszurik által lettek a túlvilágra tessékelve.Ezek a szörnyetegek rászolgáltak mindenre,ez a leghumánusabb mód,amit el tudok képzelni számukra és az őket körülvevő társadalom számára.
Az már más dolog,hogy ha jól tudom,még van olyan fejlődő ország,ahol hét éves kor felett már akasztanak,és nem kell túl nagy dolgot elkövetni hozzá. Meg ha megcsalod a férjed,megölhet az apád estébé.Na ez már totál ciki manapság,az egész emberiségre nézve.
Lehet h az lenne a megoldás,ha minden városban lennének Dexterek,akik az éj leple alatt eltennék láb alól a problémás egyedeket.És Tézsék,akik puszta kézzel fojtanák meg a gyerekeket molesztálókat,persze csak miután megetettem velük a saját bűnös testrészeiket.
És kérdezd csak meg akármelyik megerőszakolt nőt,hogy szívesen látná-e életben azt aki iesmit tett vele.
Én csak a maradi és igazságtalan eljárásokat nem helyeslem,és talán szívtelennek tűnök,de legalább van ami visszariasztja őket,és az sem utolsó szempont,hogy többet már biztos nem tudnak elkövetni.
De hát ez csak az én véleményem.
Csóki

Samu írta...

Igazad van, és sok esetben is egyet értek veled. De inkább ítéljenek valakit tényleges életfogytiglanra, zárják magánzárkába a kegyetlenül veszélyes sorozatgyilkosokat, vagy nem tudom, de szerintem akkor sincs joga egy embernek kioltani egy másikat. Akárhogy is, gyilkosság. Oké, akkor jön az, hogy de hát ő is megtetette előtte. És ez azt jelenti, hogy magunknak is gyilkosokká kell válunk?
Van olyan ország (8) ahol a homoszexualitásért is azonnali halál jár. Megcsalásról, apró értéktárgyak ellopásról akkor már ne is beszéljünk. És az ilyen kegyetlen idióta felfogás ellen sztrájkolok, mert attól, hogy elloptam egy csirkét, még had éljek.
Minden embernek joga van az élethez, és egy embernek sincs joga elvenni azt.
Börötönbe, magánzárka az ilyenekkel, de ne végezzünk ki senkit.

Tzs írta...

Na,én is erről beszélek.
Piti lopásokért meg homoszexualitásért már hadd ne kelljen meghalni.
De aki a másikat megöli,az megérdemli...
Arany szíved van,te gyerek...:)

Szirona írta...

wow...
elég nehéz témával hozakodtál elő. és nagyon ambivalens.
mégis veled kell, hogy egyet értsek. akárki akármit művelt, ahhoz soha senkinek nincsen joga, hogy a másiktól elvegye az életet. sokan mondják, hogy a börtönben a mi pénzünkön vannak stb. hát ha ez kell ahhoz, hogy kevesebb gyilkos stb rohangáljon az utcán, akkor fizetem a börtönt, de életet soha nem tudnék kioltani/kioltatni. komolyan, az életet nem én adtam, így jogom sincsen, hogy elvegyem. igen, ők megteszik, de az már más, azért ők fognak lakolni, ezért kerülnek börtönbe.
de én személy szerint sosem lennék képes hasonlóra.

Samu írta...

Ezt érzem én is! Ma mégis feladtam a sztrájkot, nem volt hozzá elég erőm :(

Tzs írta...

Szerintem igenis kár értük a pénz.
És kár értük tönkretenni magad,te gyökkettő.Egyél!!!!
Attól még foglalhatsz állást a nemes cél mellett...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails