2010. április 18., vasárnap

Die Sachertorte

Ma van Nóra születésnapja! Boldog szülinapot Neki!
Ezen kívül ma van Andusbanduscukormókus névnapja is Boldog névnapot Neki!

Mivel Nóra tegnap ünnepelte a születésnapját, ezért úgy gondoltam, mivel mostanában újra ellenállhatatlan vonzalom fűz a konyhához, sütök neki egy tortát. Andinak is ezt sütöttem volna a Szüli-Névnapjára.
Nem azért, mert annyira ízlik nekem. Sose ettem még (tegnapig) de valahogy mindig is vonzott, mert egyike azon (remek és csodás) tortáknak, amelyek nem rendelkeznek gusztustalan, émelyítő krémes borzadállyal, amit nem vagyok sem hajlandó, sem pedig képes megenni. Ez egy szolid csokoládétorta, mindössze annyi különlegességgel, hogy a közepén van egy réteg baracklekvár (én a tetejére is raktam, a csokoládé réteg alá) .
Szóval ezt ügyeskedtem, és szerintem finom lett. Lehet elfogult vagyok, de nekem tényleg nagyon bejött. Apu házi baracklekvárja volt benne, amiben jó nagy lekvárdarabok vannak... és szerintem finom volt nagyon. De ez nem igazán mérvadó, mert hát mégis csak én sütöttem... Bogi, Nóra jobban tudna róla mesélni.


Egy kis tortatörténelem:
"A Sacher-torta egy csokoládétorta sárgabaracklekvárral és csokoládébevonattal. Franz Sacher bécsi1832-ben megalkotta Metternich herceg számára. Bár Sacher ekkor mindössze 16 éves volt, a torta azóta is az egyik legkedveltebb bécsi specialitásnak számít."
(Wikipedia: Sacher-torta)


Sajnos nem túl jó minőségű pikcsörtálymmal tudok szolgálni. A fotókat Bogi csinálta (...) a telefonjával (...).

El voltam késve, így nem volt időm szépen elsimítani a csokimázat a tetején :$



Egy szelet Sacher ^^



Sajnos az igazi, és eredeti receptet 
ma is szigorúan őrzik... de ha valakit érdekel az a verzió, ami alapján én készítettem, csak írjon, és linkelek.

6 megjegyzés:

Nora B. írta...

Még egyszer nagyon köszönöm! :)

Unknown írta...

Nemtom mennyire vagy trükközős, de ha a csokoládéöntetet (mázt) simára akarod, akkor sok vaj/margarin, több cukor (hogy a margarin ízt elvedd), és szinte forrón öntsd rá, akkor még elég jól tud terülni. Kenni ne kend, a tányért döntögesd. Mint amikor palcsit sütsz, amikor eloszlatod a serpenyőben... Nekem ez piskóótabevonásnál bejött... Igaz, az kicsit kupolaalakú volt, de szerintem a sík-nemsík dolog lényegtelen. :D

Ha tudtad, akkor bocs, ha nem és jó, akkor éjjen. :D

Samu írta...

Köszönöm! A margarinos "hígítást" tudtam, de a palacsinta-módszert még nem ismertem! Én mindig spatulával egyengettem :)

Unknown írta...

Nem margarin, inkább olaj, attól szép fényes lesz. :) A cukiban is azt használtunk hozzá.
Büszke vagyok Rád, ügyes vagy!!

Unknown írta...

Óó, nincsmit. :D A lényeg, hogy a felforrást követően öntsd, akkor a legfolyékonyabb. Amikor dermed, tedd vissza a tűzre.

Unknown írta...

Az olaj megdermed úgy, mint a margarin?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails