2009. október 31., szombat

Halloween. Sütés főzés. Tökfaragás. Jajjdeszeretem

Friss sütőtök illat terjeng a lakásban. Itt-ott egy kis szerecsendió, fahéj aroma is bekapcsolódik az illatorgiába. Mécsesek lángja világítja be a szobákat, műpókháló a polcokon. A falakra árnyékot vet a lámpára, és minden kiálló helyre aggatott szellem, ördög, boszorkány, tökfej és denevér. Ez a Helloween a Stefán családban. Egyik legkedvesebb ünnepem (igen, messze lekörözi a karácsonyt is). Annyira jó, hogy a mi családunk nyitott az ilyesmire, sőt élvezettel munkálkodik apraja-nagyja :) Imádom ezt. A mi kis hagyományaink. A mi díszeink. A legeslegjobb nap az évben.

Hát, nekem így alakult ez a nap idén:

Felkeltem fél kilenckor, anyuék már elutaztak Celldömölkre, utolsó pillanatban derült ki, én sem tudok menni. Kicsit szomorú és mérges voltam, amiért nem leszünk együtt Haloweenkor, pedig ez a MI ünnepünk. Sebaj, majd én mindent előkészítek, és amikor kicsi családom hazaér, majd együtt bulizunk, ahogy mi szoktunk :) Gyorsan rendet raktam a szobámban, és vártam Bogit. Fél tíz körül ért ide. Sütöttem tojást, és hamburgert reggelire nekünk, hozzá teát ittunk és ásványvizet. Közben a megmutattam neki a TV-s szerepléseimet, meg a rádiós szereplésemet (amiről majd írok blogomba részletesen holnap). Aztán beraktam a Halloweeni Alap 1-es számú filmet, a Hókusz Pókuszt, amit minen évben megnézünk. Mert Halloween. Mer gyerekkor. Mert megszokás.

Imádom.
Miközben néztük, én töklámpást faragtam, és gondosan szétválogattam a tökbelet és a tökmagot -mert a későbbiekben mindkettőre szükségem volt.
Aztán, mikor végeztünk a filmmel, elmentünk boltba, venni mézet és kenyeret. Hazamentünk, és nekiálltunk sütni, sütőtökös muffin-t. Szerintem finom lett, bár figyelmetlenségből kihagytam a sütőport, így a tészta nem lett annyira lágy. De jó volt szerintem. Mindeközben persze Madonnát hallgattunk, mert hát mi mást :D? És csináltunk karamellás almát, de sajnos a készítés közben balesetet szenvedtem, és egy jó 5 forintos érme nagyságban leégettem a bőrt az alsó ajkamról, nem nyújt valami szép látványt és rettenetesen fáj sajnos.
Muffin alatt nekiálltam kifaragni a másik töklámpást. Itt is szétválogatni a tökbelsőt, és a tökmagot. Mikor végeztem, sajnos 3 óra volt, és Boginak mennie kellett. Pá-pá.
Aztán közben kisült az összes muffin, kész volt két töklámpás. Fogtam a magokat, kiterítettem egy tepsiben, megsóztam, adtam hozzá szerecsen diót, és azt is megsütöttem. Így lett pörkölt tökmagunk is estére:) Maradék tököt hűtőbe.
Aztán gyors mosogatás, utolsó finomítás a szobai dekoráción, és anyuék haza is érkeztek.
Tetszett nekik a dekoráció, a muffin, minden.
Aztán apu ment dolgozni, anyuval mi ketten meg nekiálltunk főzni az ünnepi vacsit, a sütőtök levest. Szerintem finom lett ez is (anyunak nem ízlett annyira).
Estére meg lehívtuk a szomszéd nénit, akit mindig mi látogatunk meg ilyenkor, beöltözve, és dörömbölve az ajtón. és kiabálva: CSOKIT VAGY CSALUNK!!!! És mindig ad jó sok csokit. De most mi hívtuk le őt: Egy feltétellel: Jelmez köztelező!
Gésának öltözött! Együtt ettük a töklevest, a muffint, meggyújtottuk a töklámpást és a mécseseket. Nagyon szupi volt. Aztán ő elment, és mi anyuval és Mátéval megnéztük a Halloweeni Alap 2-es számú filmet, a Drakula halott és élvezi-t.

Imádom ezt is. Mert vámpír. Mert Halloween. Mert gyerekkor.

Most meg átjöttem lefeküdni, és megírni e csodás nap memoárját.

Fantazstikus volt!!

Boldog Halloweent minden kedves olvasómnak!!
http://www.5percangol.hu/hirlevel/halloween.jpeg

2 megjegyzés:

ilike írta...

Bence, lényleg nagyon szép és tartalmas napod volt, tele kis apró csodákkal és örömökkel.

Samu írta...

Igen, valóban az volt :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails