2009. november 8., vasárnap

Gyömbéres süti

Ma amikor felébredtem, tudtam, hogy egy kreatív napom van. Sütni akartam, nagyon nagyon. És, mivel hirtelen meggondolásból vettem egy csomag gyömbért, és rájöttem, hogy nagyon szeretem, ezért mindenbe (kávéba, teába, tejbe...stb.) gyömbért teszek, gondoltam, miért ne süthetnék ma egy gyömbéres sütit. 
Szemeztem pár recepttel, végül is ennél maradtam (Moha és Sáfrány receptje, icipicit átdolgozva) :

Hozzávalók:
20 dkg átszitált
10 dkg margarin
8 dkg cukor

4-5 evőkanál méz
2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1 tasak vanillincukor

2 púpos teáskanál őrölt gyömbér
1,5 teáskanál őrölt fahéj

1,5 teáskanál kakaópor


Előmelegítettem a sütőt 190 fokra, aztán, fogtam a lisztet, a cukrot, a szódabikarbónát, a sütőport, a vanillincukrot, a gyömbért, a fahéjat és a kakaóport, és összekevertem. Hozzá morzsoltam a margarint, ráöntöttem a melegített mézet. Aztán jól összedolgoztam, míg nem egy összetapadó sűrű massza tömböt nem kaptam, ami könnyen morzsolódott. Ebből kicsíptem hol kicsi, hol nagy darabokat, amikből gombócot formáltam a kezemmel, majd kilapítottam őket, hogy tallér formát kapjak. Ezt ráraktam a sütőpapírra, azt bele a serpenyőbe, megszórtam kristálycukorral, és zutty, be vele a sütőbe, 12-14 percre.


1. részeredmény kiindulóállapota:


És íme az 1. részeredmény végleges állapota:

 

Várni kell pár percet, és akkor könnyen elválik a sütőpapírtól, nem ragad hozzá.


Az 1. részeredményt követte még 2 részeredmény.  Mikor a harmadik is kisült, közel 80 darab kisebb-nagyobb gyömbéres keksztallér boldog és büszke tulajdonosa voltam.
Íme:

 


Édes, de nem tömény. Kemény, de nem mint a kő. Csípős, de kellemesen. Fahéjas, de csak épp egy picit, hogy a karácsony érzetét keltse. Annyira finom lett.

Egy pohár tej, bögre tea vagy csésze kávé mellé ideális!!
Nagyon fini :)



Próbálja ki mindenki!!


Mollie, Neked kötelező!

1 megjegyzés:

ilike írta...

Samu, nagyon jól néznek ki a sütijeid. Bizti ki fogom próbálni a receptet! Ügyes vagy!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails