2010. március 1., hétfő

Historia De Un Amor

Este hét órakor, a Művészetek és Irodalom Házában már lassan mindenki elfoglalta a helyét, és a fények is egyre sötétedtek.
Boglárka és Én az első sorban ültünk (természetesen). Rajtunk kívül csak egy fiatal volt ott ( Athina kislánya). Az átlag életkor 50 évnél kezdődött, de volt egy olyan érzésem, hogy a sok 60-70 éves matróna még rájuk is ferde szemmel tekint... mindegy, ez sem vehette el a kedvemet, hiszen tudtam, pillanatokon belül kilép a függöny mögül Papadimitriu Athina.
És ki is lépett, mint egy csodaszép latin amerikai énekesnő, és már énekelt is.
Annyira tetszett, hogy az első 45 percben a számok közt nagyon sokat beszélt. Mesélt az életéről, a testvéréről, akinek ma van a halála évfordulója, idézeteket mondott, többek közt Coelho-tól és Goethe-től. És a csodás zenékhez Lippai Andrea flamenco királynő tánca is dukált. Annyira csodaszép volt.
Az első pár zene mélysége nem fogott meg igazán, mert Athina közbe néha felsikoltott, amikor a ruhája beakadt a a blézerének flitteres szegélyébe. Jaj, csodás volt. És a testvér halálán kívül másért is fontos ez a nap számára. Ma van a kislánya, Réka 12. születésnapja. Ő is ott volt a nézőtéren, és kapott is sütit, meg gyertyát gyújtott neki, és átölelte, és úgy énekelte a CD egyik legismertebb számát, a Historia de un Amor-t.



Aztán felcsendült több filmzene is, és jött egy 10 perces átöltözési szünet.
Ez után mexikói ruhában jelent meg, sombrero kalappal, és egy spanyolosan feldolgozott ABBA számot adott elő, a Money, Money, Money-t. Aztán énekelt Edith Piaftól is, ami nagyon nagyon tetszett, és amin külön meghatódtam, az Cserháti Zsuzsa: Hamu és Gyémánt-ja volt. Csodás volt. Istenem. El se tudom mondani.
Így inkább megmutatom:

Aztán lassan a végére ért a második 45 perc is, és így jött a búcsúzás, majd a vissza taps: Máté Péter- Azért vannak a jó barátok. Kérte, hogy énekelje vele a közönség.Énekeltük is. Aztán az utolsó refrén végénél, átöleltem Bogit, és hozzábújtam. Athina ezt látta, és ránk mutatott a színpadról, és valami olyasmit mondott: Így kell ezt ! De ebbe nem vagyok biztos, nem hallottam rendesen :)
Aztán békültem a lányát, Rékát a színfalak mögé, hogy szóljon Athinának, szeretnék autogramot és közös képet. Athina ki is jött kedvesen, és alá is írta. Rá írta a dátumot is, és mondta, jegyezzem meg, mert ez nagyon fontos neki (Testvér + lánya).
Aztán póz egy közös kép erejéig. Majd jöttek mások is, elmaradozott mögöttünk Az aranytorkú görög, és én hihetetlenül boldogan távoztam. És és és... Jajdejó volt :)

2 megjegyzés:

Szandii.♥ írta...

ó,Edith Piaf...deimádom.

Lacel írta...

Akkor valakinek jó tavasz kezdő napja volt :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails