2010. április 2., péntek

csokoládés golyócskák pikcsörtálym+ recipe

Ha húsvét, akkor nyuszi. Ha nyuszi, akkor nyúlbogyó.... nem?
Nekiálltam a reggel már írt csokoládé golyócskák készítésének. Amikor csokival dolgozok, akkor a legjobban azt szeretem, mikor a forró vízgőz felett elkezdenek olvadni a barna kockák, aztán hozzáadom a vajat, és folyékony, ám mégis sűrű csokoládé kavarog az edény alján.
Nah szóval miközbe í már kihült, megdermedt, fél kiló csokoládétömbből gyúrogattam a kis golyócskákat, eszembe ötlött, hogy mi lenne, ha felturbóznám. Először rögtön a Cherry Queen ugrott be, ezért cseresznye befőttet raktam a kis kilapított csokiba, és jól bebugyoláltam. Aztán továbbmentem, és egész kávészemeket raktam bele. Isteni finom. A natúr is, a kávés is, és a csereznyés is. Lett is egy kisebb tálcára való nyúlbogyó, amit majd vasárnap reggel megeszegetünk, addig meg pihen a hűtőben, és összeérik :)
Nah, akkor pikcsörtálym:

A cseresznyés^^














A kávés^^














A tálca^^














A Dunántúli Napló utólagos engedelmével íme a recept:


Hozzávalók:
  • 25 dkg csokoládé ( ez 2,5 tábla...én 3at raktam bele)
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojássárgája
  • 15 dkg porcukor
  • 2 ek. erős feketekávé (ezt kihagytam, de késöbb pótoltam a kávészemekkel)
  • kakaópor, tortadara ( de simán lehet még kókuszreszelék is
Elkészítés:

1. Az apróra tört csokoládét 1 evőkanál vízzel (lehet kicsit több is szerintem), vízgőz felett olvassza fel. Darabokban keverje hozzá a vajat, a tojások sárgáját, a porcukrot, a kávét. Vegye le a vízfürdőről, és az egészet dolgozza sima masszává. Tekerje alufóliába ( én sütőpapírral kibélelt őzgerinc formába öntöttem), és a hűtőben hagyja megdermedni. 

2. A masszából nedves kézzel formázzon diónyi golyókat (vagy kisebbeket, és a nedves kezes dolog azért nem jó, mert akkor rád ragad a csoki xD). A felét forgassa meg kakaóporban, a másik felét csokoládédarában (de mondom, szerintem a kókusz is simán mehet).
3. A golyókat helyezze kis minyonpapírokba (én tálcára tettem...milyen vicces szó az, hogy minyon xD), tegye be a hűtőbe, de a tálalás előtt 30 perccel vegye ki onnan.

Nyuszira ideális lesz szerintem a reggeli előtti kávéhoz, meg a reggeli, ebéd után is, kis desszertnek. Ha előbb jut eszembe, formáltam volna nagy csokitojásokat belőle... így csak ezek a falatka golyók lettek, és várják a vasárnapot :)

Ez alatt a recept alatt amúgy van egy rövidke cikk a csokikról, és olyan érdekességeket tudhatunk meg, hogy bár amerikából származik a kakaóbab, mégis Spanyol apácák dolgozták ki az első csokoládét cukor, és fűszerek hozzáadásával.

4 megjegyzés:

ilike írta...

Samukám, nagyon finomak lehetnek. De megkóstolnám. :-)

Szandii.♥ írta...

húúú,de guszta.
én sós muffint sütöttem,mexikói zöldségekkel,sajttal és a húsvétra főzött sonka darabkáival.

Névtelen írta...

Kösziiii! :)
Puszi
-nac-

Samu írta...

Ilike! Finomak is!!! Majd csinálok Neked is, megígérem!!

Szandus, köszönöm a nevükben is! A sós muffinokat imádom! Jobban, mint az édeseket. Bogi barátosném pizzásat szokott csinálni! Az is fini, de a tieidbe is beleharapnék! :D

Nacus, bár nemtom, hogy mit, de szííííívesen :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails