2010. április 5., hétfő

nemérvégetakonyhatündérségem :)

Este, mivel nem volt jobb dolgom, főztem egy kis tojáslikőrt. És meg kell, hogy mondjam, nagyon finom lett :) Csak épp kicsit kevésbé krémes, mint az ideális, mert elfelejtettem a tojás sárgáját felverni... de az ízén ez mit sem változtat. Fini lett :) Most hűl a hűtőben, de mindig kimegyek bele-belekortyolni :) 
Cuni mami receptje ;)

Holnap pedig sütök tavaszi szeletet, ami ilyen diós süti, és szerintem jól néz ki a képeken :) Nah szóval holnap majd pikcsörtálym a tavaszival, meg a tojáslikőrrel ;)

7 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

Hogy csináltad? Mármit a "főzés" része érdekel... :D Én úgy tudom, hogy a tojás/csokilikőrt főzés nélkül, patikai alkohollal kell megcsinálni, egy héten át hűtőbe tartod, naponta többször összerázva.

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Samu írta...

Szia Gyuree!!

nos, én úgy csináltam, hogy fél liter tejet felforraltam, aztán lehűtöttem. Miközben hűlt, 5 tojássárgáját 30 deka cukorral (meg egy kicsi vanília aromával) habosra felvertem. Ettől lesz jó krémes. Aztán folyamatos kevergetés közben hozzáadtam a már kihűlt tejet (középhőmérsékletű elég, nem kell hűtőbe tenni, meg ilyesmi). Ezt követően hozzáadtam 3-4 deci tiszta (patikai) szeszt. Utána palackoztam, jól összeráztam és beraktam a hűtőbe. És én is minden fogyasztás előtt felráztam.
Szerintem isteni finom volt.
Igazából tényleg nem kell főzni, max. a tejet felforralni.
Próbáld ki te is! Csoki likőrhöz sajnos nincsen receptem, ha Neked van, kérlek oszd meg velem!!! De gyanítom hasonló módon kell azt is :)

Remélem valamit segítettem!!
A komment meg átjön mindig, csak előtte nekem jóvá kell hagynom :P

Unknown írta...

Mondjuk a gombapörköltet is sokféleképp lehet csinálni... :D

A csokilikőrt passzolom, anyu csinálta, de sajnos magával vitte a receptet... :/

Samu írta...

persze, ahány ember, annyiféle recept! De az enyém nekem bejött :D
Sajnálom :( Részvétem, olvastam a blogod bemutatkozásában, hogy... szóval sajnálom.
De majd akkor keresek valami jó kis csokilikőr receptet én :)

Unknown írta...

:) Megkérdezem majd holnap hugom, hátha emlékszik még rá. A csokilikőrre...

Samu írta...

Rendicsek! Remélem emlékszik!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails