2009. december 20., vasárnap

Könyvtani körkérdés

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?


Lois Lowry- Az emlékek őre. Végigolvastam, de rettenetes vol számomra. Kicsi voltam még, és számomra ez egy borzasztóan negatív utóia volt. Azóta se vitt rá a lélek, hogy akár csak belelapozzak. Jujjj :S


2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád? 

Nem tudok egyet kiemelni. A Harry Potterek megszerettették velem az olvasást, közel egy évtizeddel ezelőtt. A Twilight Saga szerelemábrázolása ideált adott nekem, és hitet. De mindezeken messze messze túl a legnagyobb hatást talán Michael Cunningham- Az órák tette rám.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?

Igen igen. Stephen King: Állattemető (Kedvencek temetője). Nah ez eléggé rámhozta a frászt. Bram Stoker: Drakula csak itt ott volt vééérfagyasztó.


4. Mit használsz könyvjelzőnek? 

Semmit. Megjegyzem az oldalszámot.


5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt...hm? 

Matekon :D Buszon... Fürdés közbe... Este az ágyikómban.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?  

Nem tudom, valami hülye kötelező tuti. Amit élveztem, az a már fenn említett j.k.Rowling: Harry Potter és a Bölcsek Köve.


7. Puhakötésű vagy keményfedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

mindegy. Nem a borítója alapján ítélem meg a könyvet :D De a puhát könnyebb olvasni. A keménykötésű meg strapabíróbb...


8. Mit olvasol most? 

Agatha Christie- A ferde ház


9. És hanyadik oldalon jársz? 

102.


10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)? 

Ezen nem, mert nem a saját:) De a sajátjaimon általában igen. Aláhúzom a nekem tetsző idézeteket. itt ott megjegyzéseket fűzök hozzá, de már az is előfordult, hogy összevesztem a szerzővel az egyik oldalon :)


11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?  

A cím igen. Régebben a könyvtárban a címek alapján vettem ki a könyveket. A borító anyira nem fontos.
De a borítója miatt vettem ki anno a Vágy és vezeklés-t. De nem olvastam ki :D




12. És az oldalszám?  

Nem hat meg. Sőt, azt szeretem, minél hosszabb :) Ha izgalmas, és ha tetszik. ha nem, akkor félbe hagyom.


13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?  

Mindig elolvasom az utolsó mondatot :$


14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?  

Harrypottereket minimum 4szer olavstam mind. Alkonyatot is többször. Szal igen, sok olyna könyv van, amit többször is elolvatsam már.


15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?  

Igen!! mamámékná voltam, unatkoztam, ezért elkezdtem olvasni Darwin: A fajok eredete c. könyvet. És megvágtam az ujjam egy lappal. Nem is olvastam többet :S


16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?  

Mániákusan ragaszkodok!  Ha egy kötet több példányban van meg, akkor igen, néha elajándékozom, illetve eljátszok a gondolattal, hogy beviszem az antikváriumba, és meggazdagszom :D


17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen? 

Könyvfüggő. Kádban imádok olvasni, de mint már írtam, buszon is gyakran előfordul. 


18. Tényleg, olvasol a mosdóban?  

Alap... néha összeszedek egy kis szalmonellát, hogy minél több könyvet ki tudjak olvasni a sloziban... micsoda kérdés :D

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?   

Néha rámjön a rendszerezés. olyankor aztán mindent felírok, cím, szerző, kiadó, tartalom... néha meg ellustulok...


+1.: még valami hendikep? 

Fogalmam sincs, hogy ez mit is jelenthet :D





A tesztet pedig továbbküldöm Bloggerinának és Boglarinának. 




 



 

2 megjegyzés:

Zsopi írta...

A ferde ház fantasztikus. Kb. másfél nap alatt átrágtam magam rajta és jujj, meg jajj. Christie egyik remekműve. (Épp a múlt héten olvastam ki...)

:D

Samu írta...

Nekem is nagyon bejövős :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails